tiistai 5. elokuuta 2014

Harsojen värjäilyä

Olen perheemme kuopus ja isosiskoilleni on jokaiselle siunaantunut pari lasta. Joten vauvanhoitotarvikkeita on valmiina varastossa, erityisesti harsoja. Olen jo mennyt laskuissa sekaisin, mutta olisiko minulla noin 30kpl vanhoja harsoja siskoiltani saatuna. Osa on melkoisen kulahtaneen näköisiä, vaikka varmasti asiansa ajaisivat. Olen päättänyt testata harsojen värjäystä pesukonevärillä ja osan harsoista aion valkaista. Näin saan tuunattua harsoja mieleisimmiksi.



Dylonin pesukoneväri on tosi helppokäyttöistä:
Pistä väri koneeseen
500g suolaa perään
sitten harsot perään.
Pese 40 asteessa, pese uudestaan pesuaineen kanssa 40 asteessa.

600g värjättävää saa tumman lopputuloksen eli se on noin 12kpl harsoja. Jos haluaa vaaleamman lopputuloksen niin voi laittaa jopa 1200g värjättävää.

Oma lopputulokseni on tässä.


Aika vaaleiksi kyl menivät, vaikka 12kpl vain pistin. Eli jos tummempia haluaa niin vähemmän pitäisi pistää harsoja. Mutta tämä väri kyl sykähdyttää minua kovasti, todella söpöjä tuli! Tuollaisia possunpinkkejä. Pesin nuo kahdesti kahdella eri pesuaineella, joten toivon ettei turhia pesuainejäämiä jää.

Syy vaaleuteen saattaa olla myös harsojen kankaanlaadussa, keinokuituiset eivät muistaakseni niin hyvin värjäydy. Tuon 12kpl arvioin tein löytämälläni tiedolla, että harsot painaisivat noin 40-80g ja oletin noiden painavan noin 50g per harso. Varmaan vaaka ois auttanut, mutta keittiövaakamme on rikki joten tällä arvioilla mentiin. Ja ihanat harsot tuli!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti